Två olika utfall

Igår natt drömde jag att vår bebis skulle födas. Det var en sådan dröm som kunde ha varit verklig och när jag vaknade kände jag mig lycklig...och något förvirrat stressad, men mest lycklig. På morgonen, innan jag skulle till jobbet berättade jag det glatt för Anna. Jag tror inte på vidskepligheter eller omen (jo det gör jag) men det Anna sa gav mig en liten härlig rysning. Hon hade vaknat med ett ryck av att hon hörde en bebis skrika. Kan det bli mer påtagligt att det idag är en månad kvar tills bebisen är beräknad att komma?
Detta får mig att tänka på en till sak, kommer bebisen att komma "i tid"? I vår familj finns det just nu två olika personligheter.
Personlighet 1. En person som är minutiös i sin planering och utformning av allt denna person tar sig ann. Denna person kommer i tid (..eller helst 10 minuter före...) till avtalat möte och är förberedd på allt. Detta är min älskling.
Personlighet 2. En person som tror på att saker och ting löser sig "längs vägen" och som gillar att improvisera. Denna person kan kallas för en tidsoptimist och kan komma 1 minut (och ibland lite mer) efter avtalad tid...och då vara något flåsig. Denna person hörs relativt ofta säga:
Oj, var det idag?! Detta kan möjligen vara jag.
Så, vems gener är starkast? Kommer vi att:
1. ...få ett barn som föds "lite lagom" tidigt eller på pricken den 1a april kl 00:00, som planerat?
2. ...få ett barn som föds 1a april 23:59 eller 2-3 veckor sent och som vid födseln säger: Oj, var det idag?!

Tack till Cim Vuorinen som tog dessa bilder!

Etiketter: , ,